رشته بازیگری کارگردانی : معرفی، بازارکار، آزمون عملی

رشته بازیگری - کارگردانی رشته ای است که اگر تصمیم به دنبال کردن آکادمیک آن دارید، دانشگاه بهترین راه است. دانشگاه نه تنها فرصتی است تا زیر نظر بهترین اساتید آموزش ببینید و توانایی‌های خود را تقویت کنید، بلکه با قرار گرفتن در محیط دانشگاه شما با افرادی که دغدغه‌هایی نزدیک به شما دارند آشنا می‌شوید و فرصت‌های کاری بسیاری پیدا می‌کنید.

بازیگری - کارگردانی ممکن است علاقۀ شما از دوران کودکی بوده باشد. ممکن است در نوجوانی و با دیدن یک تئاتر یا فیلم به این حرفه علاقه‌مند شده باشید یا ممکن است همین امسال و با گردآوری اطلاعات و مطالعۀ بیشتر متوجه گرایش خود به آن شده باشید.

در این بلاگ قصد داریم به هرچه نیاز است در مورد رشته بازیگری بدانید، از جمله: معرفی کلی رشته ، کنکور عملی ، بازار کار و غیره بپردازیم.

بازیگری - کارگردانی در دانشگاه

بازیگری - کارگردانی یکی از رشته‌ های زیرشاخۀ نمایش در دانشگاه است که همزمان بر دو گرایش بازیگری و کارگردانی تئاتر تمرکز دارد. بنابراین دانشجویان رشته بازیگری - کارگردانی علاوه بر دروس تخصصی، دروس پایه و اصلی رشته نمایش را نیز می‌خوانند. این دروس بین هر چهار رشته‌ نمایش (بازیگری - کارگردانی، ادبیات نمایشی، نمایش عروسکی، طراحی صحنه) مشترکند.

توجه کنید که اگر شما به کارگردانی سینما علاقه دارید باید رشته سینما و بعد از دو سال دروس پایه گرایش کارگردانی را انتخاب کنید.

برخی از دروس تخصصی بازیگری - کارگردانی از این قرار هستند:

  1. حرکات موزون 1و2

  2. کارگاه بازیگری 1و2و3

  3. نظریات معاصر در نمایش غرب

  4. نظریات معاصر در نمایش شرق

  5. مبانی فلسفه

  6. کارگاه کارگردانی 1و2و3

  7. دیدن و تحلیل نمایش 1و2

  8. زبان تخصصی تئاتر

  9. شیوه‌های نمایش در غرب

  10. سلفژ و آواز

 

 

آزمون عملی بازیگری - کارگردانی

برای قبولی بازیگری - کارگردانی لازم است بعد از کنکور تئوری‌ در آزمون عملی آن هم شرکت کنید. آزمون عملی حدود یک ماه بعد از کنکور تئوری برگزار می‌شود و شما در فاصله‌ی بین کنکور تئوری و آزمون عملی فرصت دارید در کلاس‌های بازیگری تقویتی شرکت و خود را برای ارائه‌ی رزومه و اتود هایتان نزد اساتید دانشگاه آماده کنید.

 

 

موقعیت‌های شغلی و بازار کار رشته بازیگری و کارگردانی

با تحصیل در رشته بازیگری - کارگردانی شما می‌توانید چه بعد از فارغ‌التحصیلی، چه در طول مدت تحصیل‌ تان به بازیگری در تئاتر، سینما و تلویزیون و همچنین کارگردانی تئاتر مشغول شوید. شما همچنین در چهار سال کارشناسی فرصت این را دارید که به عنوان عضوی از گروه‌های تئاتر دانشجویی فعالیت کنید و همچنین از طریق دانشجویان، اساتید و یا داوران و مخاطبان جشنواره‌های دانشجویی به پروژه‌های خارج از دانشگاه معرفی شوید.

 

 

کدام دانشگاه‌ها رشته بازیگری - کارگردانی را ارائه می‌دهند؟

  1. دانشگاه تهران

  2. دانشگاه هنر تهران

  3. دانشگاه زابل

  4. دانشگاه شهید باهنر کرمان

  5. دانشگاه غیرانتفاعی سوره

  6. دانشگاه غیرانتفاعی پارس

 

 

بازیگری - کارگردانی از رشته‌های بسیار پر متقاضی گروه هنر است و تعداد دانشگاه‌ های سراسری‌ که در این رشته پذیرش دارند هم بسیار کم است. شما برای قبولی به رتبۀ بسیار خوبی در کنکور نیاز دارید، همچنین برای آزمون عملی باید خوب تمرین کنید و اطلاعات خود را در زمینۀ تئاتر بالا ببرید تا بتوانید نمرۀ خوبی کسب کنید که مکمل رتبه‌تان باشد.

همۀ این‌ها ممکن است به نظرتان کار سختی برسد اما با راهنمایی درست و کلاس‌های مفید، نه تنها می‌توانید به هدف خود برسید، بلکه می‌توانید از مسیر رسیدن به این هدف لذت ببرید.

تیم پازل کنار شماست تا سال کنکورتان را برای شما راحت‌تر کند و به شما برای رسیدن به هدفتان یاری برساند.

 

 

آکادمی پازل ازبرترین آموزشگاه های هنر، کلاس کنکور هنر را به صورت مجازی و حضوری  برای تمامی رشته های هنری ارائه می‌دهد. کیفیت بالای تدریس بهترین اساتید هنر کشور درکنار تیم حرفه‌ای مشاوره و همچنین برنامه‌ریزی دقیق و آزمون‌های کلاسی، به خوبی زمینه‌ی موفقیت شما را در مسیر کنکور هنر فراهم می‌کند. آکادمی پازل توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاه هنر تهران به وجود آمده و به شما در راه رسیدن به اهداف خود کمک می‌کند. همین حالا وقت مشاوره به صورت کاملا رایگان رزرو کنید.


 

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش