رشته نقاشی : معرفی دروس دانشگاه و بازارکار

رشته‌ نقاشی چیست؟


اگر تصور شما از رشته‌ نقاشی، همان چیزهایی است که در کودکی می‌کشیدید یا کلاس‌هایی که برای آن شرکت می‌کردید، باید به شما بگویم که سخت در اشتباه هستید. رشتۀ نقاشی جذابیت‌هایی دارد که وقتی به آن وارد می‌شوید، تازه با دنیایی از رنگ‌ها، طرح‌ها، اصول و مبانی جدید و … آشنا می‌شوید که هیچ وقت آن را کنار نخواهید گذاشت.
نقاشی از قدیمی ترین هنرهای تاریخ است که نمونه‌های اولیه آن را در غارهای لاسکو دیده‌ایم. در هر زمان نقاشی با هدف خاصی کشیده می‌شده است. در دوران پارینه‌سنگی نقاشی‌های آیینی برای دریافت نیروی شکار و باروری، در دوران رنسانس برای به تصویر کشیدن پیکره‌های آرمانی، در سبک اکسپرسیونیسم، برای بیان احساسات خود به صریح‌ترین شکل ممکن و امروزه هر فرد با هدف شخصی خود آثار هنری‌اش را به تصویر می‌کشد.
رشته‌ نقاشی علاوه بر کارشناسی و کارشناسی ارشد، در هنرستان نیز تدریس می‎شود و برخی از افراد در هنرستان از این رشته فارغ‌التحصیل و وارد دانشگاه شده و رشته‌ خود را ادامه می‌دهند. رشته‌ نقاشی از آنجا که سبک‌های متفاوتی دارد و هر شخصی باید سعی کند تا تمامی سبک‌ها را بیاموزد و در نهایت قلم و سبک کاری خویش را انتخاب کند، باعث دلزدگی نمی‌شود. 
در رشته‌ نقاشی، شما عموماً با طراحی از طبیعت بیجان کار خود را آغاز می‌کنید. ممکن است که در همان ابتدای مسیر دلسرد شوید و با خود بگویید که طراحی این اشیا و کوزه حوصله سر بر است و کمکی به شما نخواهد کرد. اما نکته‌ی مهم همین جا است، کسی که توانایی کشیدن اشیای ساده‌ای مانند کوزه را به طور قرینه نداشته باشد و یا نتواند جنس هرکدام را در طراحی خود به مخاطب نشان دهد، طبعاً در کشیدن چهره و فیگور نیز شکست خواهد خورد. در طراحی و نقاشی تمرین و ممارست هر فرد باعث می‌شود که هر لحظه از جایگاه قبلی خود بالاتر رفته و پیشرفت کند.
برای ورود به این رشته در دانشگاه شرکت در کنکور عملی ضروری است.  برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با این موضوع می‌توانید به بلاگ مخصوص آن مراجعه کنید. 


واحدهای رشته نقاشی:


مبانی هنرهای تجسمی 1 و 2
کارگاه طراحی پایه 1 و 2
کارگاه حجم سازی
کارگاه چاپ‌های دستی
آشنایی با هنر در تاریخ 1 و 2 و 3
تاریخ عمومی نقاشی 1 و 2 و 3 و 4
تجزیه و تحلیل و نقد آثار نقاشی


موقعیت‌های شغلی رشته‌ نقاشی:


شاید به نظر برسد که این رشته بازار کار خوبی ندارد اما این گرایش نیز همانند سایر رشته‌های هنری کاملاً بستگی به هنرمند و آثاری که خلق می‌کند دارد. در اولین مرحله فروش آثار هنرمند می‎تواند به عنوان منبع درآمد در نظر گرفته شود. آموزش طراحی و نقاشی و برگزاری کلاس از دیگر شغل‌هایی است که می‌توان برای فارغ التحصیل و یا دانشجوی رشته نقاشی به آن اشاره کرد. برگزاری گالری‌های گروهی و فردی و به نمایش گذاشتن آثار، نیز باعث می‌شود تا هنرمند بیش از پیش شناخته و معروف شود. تصویرسازی کتاب‌های داستان و نشریه‌ها بی‌ربط به رشته نقاشی نیست.

 

اگر تا به الآن تجربه‌ای در زمینه‌ی رشته نقاشی یا حتی هنری نداشته‌اید، ایرادی ندارد و نگران چیزی نباشید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر دربارۀ سبک‌های رشته نقاشی، شناخت هنرمندان، دیدن آثار هنرمندان و… می‌توانید در بلاگ‌های مختلف آکادمی پازل سرچ کرده و در رابطه با آن‌ها مطالعه داشته باشید. علاوه بر آن با شرکت در کلاس‌های درک عمومی هنر و خلاقیت تصویری موسسه پازل می‌توانید سطح اطلاعات خود را بالا برده و با تمامی مطالبی که نیاز یک دانش‌آموز برای ورود به دانشگاه یا حتی فراتر از آن آشنا شوید.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش