منابع آزاد کنکور هنر چیه؟

منابع آزاد کنکور هنر به چه معناست؟

حتما شنیده‌اید که سوالات کنکور هنر مثل کنکور رشته های دیگر از کتاب‌های آموزش پرورشی نیست یعنی به اصطلاح منابع آن آزاد است.

1. اما آیا واقعا همه سوالات کنکور هنر از منابع آزاد است؟

2. آیا منابع آزاد کنکور هنر  در ده سال اخیر ثابت مانده‌‌اند؟

3. واقعا چند درصد سوالات از منابع آزاد و چند درصد آنها از منابع آموزش پرورشی است؟

4. ما باید چطور منابع‌مان را انتخاب کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟

منابع آزاد کنکور هنر چیست؟

از ابتدای سال 1390 تعداد سوالات منابع آزاد کنکور هنر بیشتر و بیشتر شد و تا سال 1397 عمده سوالاتی که در دروس تخصصی طرح میشد از منابع غیر آموزش و پرورشی بود. برای همین داوطلبانی که می‌خواستند رتبه خوبی کسب کنند به کتاب های جامع و قطور مثل هنر در گذر زمان هلن گاردنر، دایره المعارف رویین پاکباز، تاریخ هنر جنسن، تاریخ هنر گامبریج و ….. پناه می‌بردند و کمتر به کتاب‌های وزارتی می‌پرداختند.

اما از سال 1397 به بعد دوباره منابع آزاد کمرنگ شد و جای خود را به منابع آموزش پرورشی داد. منابع کنکور هنر در ده سال اخیر متغیر بوده و از این به بعد نیز امکان تغییر در آن وجود دارد. اما ما اگر معیار سنجش خود را کنکور های 1398 تا 1401 قرار دهیم می‌توانیم نتیجه بگیریم که تعداد سوال هایی که از منابع آموزش پرورشی طرح شده از سوالات منابع آزاد بیشتر است.

برای مثال در درس درک عمومی هنر سال 1398 و 1399 فقط یک تا دو سوال از منابع آزاد آمده بود و سال های 1400 و 1401 تمام سوالات این درس از کتاب های آموزش پرورش بود. در درس های تخصصی دیگر هم تعداد زیادی از سوالات از کتاب های آموزش و پرورش طرح شده است.

با توجه به اینکه تعداد منابع آزاد بسیار زیاد است و حجم بسیار زیادی دارند و مطالعه آنها هم زمان زیادی از شما می‌گیرد می‌توان نتیجه گرفت که تمرکز بر آنها دیگر کار عاقلانه‌ای نیست. بلکه بهتر است تمرکزمان را روی کتاب‌هایی بگذاریم که هم به واسطه حجم کمترشان امکان مرور بیشتر آنها وجود دارد و هم اطمینان داریم که با تسلط بر آنها می‌توانیم به تعداد زیادی از سوالات کنکور پاسخ دهیم.

نهایتا باید گفت که هنوز هم در کنکور هنر بیشتر از رشته های دیگر سوالات از منابع آزاد طرح می‌شوند اما نمی‌توان آن را کنکوری تماما "منابع آزاد" دانست و بهتر است فعلا برای انتخاب منابع مطالعه‌ به سمت این منابع نرویم.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش