می‌خوام رتبه تک رقمی بیارم، باید کدوم آموزشگاه برم؟


رتبه برتر داشتن یک موسسه الزاما به معنای خوب بودن کلاس‌های آن مجموعه نیست. 

حتما تا کنون موسسه‌های زیادی را دیده اید که با جمله‌ی «ده تا رتبه تک رقمی داریم» در حال جذب دانش‌آموزها به موسسه‌شان هستند. البته که وجود رتبه برتر در آموزشگاه می‌تواند بر تصمیم هر شخصی تاثیرگذار باشد، اما نکته‌ی حائز اهمیت اینجاست  که آیا کسی که رتبه‌‌ی تک‌رقمی می‌آورد، تنها کلاس کنکور کمک‌کننده او بوده و یا تلاش‌های خودش هم تاثیر گذار است؟

بیایید با یک مثال شروع کنیم: 

 در نظر بگیرید دانش‌آموزی در مدرسه‌ی تیزهوشان مشغول تحصیل بوده و الآن  تصمیم گرفته که کنکور هنر بدهد، حالا به نظر شما اگر این دانش‌آموز منابع را به درستی مطالعه کند، احتمال آوردن رتبه‌ی تک رقمی را ندارد؟ 

 

این فرد در چند سالی که در مدارس تیزهوشان مشغول به تحصیل بوده، طبعاً نحوه مطالعه کردن را آموخته است و می‌داند برای رسیدن به اهدافش از کدام راه و مسیر حرکت کند تا به رتبه برتر شدن نزدیک شود. حالا اگر این فرد در کلاس‌های موسسه‌ای نه چندان قوی هم شرکت کند و مشاوره‌ای هم در کنار آن نداشته باشد، قادر به کسب بهترین رتبه‌هاست.

البته باید حواسمان به این مسئله باشد  که موسسه، همانطور که می‌تواند کمک‌کننده‌ی بخشی از مسیر باشد، مکمل درس خواندن دانش‌آموزان نیز است. بسیاری از رتبه برترهای سال‌های پیش، 60 درصد موفقیت خویش را نتیجه‌ی تلاش و ممارست خود دانسته و در کنار آن به وجود کلاس‌های کنکور به عنوان مکمل درسی خویش، اشاره نموده‌اند.

 

 اگر کلاس‌های یک آکادمی کنکور آنقدر که نیاز است با کیفیت و قوی باشد، می‌تواند هر دانش‌آموز با اراده‌ و هدفمندی را که قصد رتبه شدن دارد  به اهداف‌اش برساند. در نتیجه لازمه‌ی یک موسسه‌ی خوب کلاس‌های مفید آن است، نه فقط رتبه‌های زیاد و تک‌رقمی‌ آن.

آیا دانش‌آموز برای موفقیت باید به تنهایی درس بخواند و در کلاسی شرکت نکند چون مانع رتبه‌ی خوب او می‎‌شود؟

دانش‌آموز با پشتکار خود به موفقیت دست می‌یابد اما برای این موفقیت به ابزار نیز احتیاج دارد و این ابزار شامل کلاس، استاد و منابع خوب می‌باشد.

پس برای اینکه بفهمیم یک موسسه باعث برتری رتبه می‌شود یا خیر، باید چه کار کنیم؟

کاری که شما باید انجام دهید:

  1. بررسی کلاس‌ها؛
  2.  مشاهده‌ی نمونه کلاس‌‌های سال‌های قبلی؛
  3. نحوه‌ برگزاری کلاس‌ها؛
  4. خدمات ارائه شده؛
  5.  تحقیق در رابطه با اساتید؛
  6.  نحوه‌ آموزش اساتید؛
  7. منابع پیشنهادی اساتید؛
  8. برگزاری آزمون‌های کلاسی؛
  9. وجود مشاوره و نحوه‌ی برنامه‌ریزی.

چطور از آموزشگاه مطمئن شویم؟

برای تمامی این مراحل می‌توانید از موسسه درخواست داشته باشید تا زمان کافی را برای پاسخ به سوالات شما در اختیارتان بگذارند. همچنین می‌توانید  از دانش‌آموزانی که سال قبل در آن موسسه مشغول به تحصیل بوده اند، سوالات خود را پرسیده و از آن‌ها بخواهید تا نظرات‌شان را به شما بگویند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که هر موسسه‌ای، هم دانش‌آموز راضی و هم ناراضی دارد و باید این تحقیقات و پرسش نظرات، توسط چند نفر صورت گیرد تا بتوان یک نتیجه‌گیری درست بدست آورد.

به طور کلی بیان کردن تعداد رتبه‌های برتر کلاس کنکورها، تنها جنبه‌ی تبلیغاتی داشته و کسی که آینده‌ی خویش را رقم می‌زند در مرحله‌ی اول خود دانش‌آموز می‌باشد و در مرحله‌‌ی بعدی با توجه به نیازش، با بررسی‌های لازم کلاس شرکت می‌کند.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش