ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم دروس عمومی در کنکور هنر 1402

سابقه تحصیلی و دروس عمومی در کنکور هنر به چه شکلی محاسبه می‌شود؟

طی ماه‌های گذشته سازمان سنجش و آموزش پرورش تغییرات زیادی روی کنکور هنر اعمال کردند. حذف شدن چهار درس تخصصی از کنکور هنر، تغییر ضرایب و تغییر شکل دروس عمومی و مهاجرت آن از کنکور به امتحان نهایی یکی دیگر از این تغییرات بوده است.

در این مقاله در مورد تغییرات دروس عمومی صحبت خواهیم کرد.

 

 

دروس عمومی یعنی ادبیات، عربی، دینی و زبان چهار درس عمومی کنکور هنر بود که شامل 100 سوال چهارگزینه‌ای و 75 دقیقه زمان برای پاسخگویی بود. با تغییراتی که برای کنکور 1402 اعمال شد تاثیر این چهار درس بعلاوه درس سلامت بهداشت به سوابق تحصیلی یعنی نمرات امتحان نهایی منتقل شد.

 

امتحان نهایی چیست؟

بعضی‌ها فکر می‌کنند امتحان نهایی همان امتحان ترم دوم یعنی خردادماه است. این تفکر درستی نیست. امتحان نهایی که به ایجاد سابقه تحصیلی می انجامد توسط مدرسه برگزار نمی‌شود. بلکه امتحانی است که سوالات آن توسط آموزش و پرورش طرح شده و همه دانش آموزان کل کشور در یک روز و ساعت مانند کنکور باید در این امتحان شرکت کنند. حوزه امتحان نهایی معمولا مدرسه شما نیست و کسی که برگه امتحان را صحیح می‌کند هم شما را نمی‌شناسد و برعکس. تنها نمرات امتحانات نهایی هستند که سابقه تحصیلی شما را می‌سازند.

 

سابقه تحصیلی و تاثیر قطعی

سابقه تصحیلی تا سالهای گذشته فقط برای کنکور ریاضی، تجربی و انسانی موثر بود و تاثیری که داشت هم در صورت مثبت بودن اعمال می شد و می توانست از خیر تاثیر مثبت آن هم گذشت و به کلی این امتحانات را فراموش کرد. اما با توجه به قطعی شدن تاثیر سوابق تصحیلی دیگر باید امتحانات نهایی را جدی گرفت زیرا می تواند در سرنوشت قبولی شما تاثیر زیادی داشته باشد. این دروس 26 درصد در قبولی شما تاثیرگذار خواهند بود.

 

دقیقا برای عمومی باید چه‌کاری انجام دهیم.

آموزش و پرورش در بخشنامه 20 آذر به طور کامل توضیحاتی در مورد سابقه تحصیلی داده است که ما در ویدیوی بالا این بخشنامه را کامل تحلیل کرده ایم. اگر شما فارغ‌التحصیل هنرستان هستید و یا به هر شکلی سابقه تحصیلی ندارید باید سابقه تحصیلی را ایجاد کنید. برای این‌کار باید به آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کنید. اگر امسال دانش آموز هستید یا در سالهای گذشته فارغ التحصیل نظری بوده اید و امتحان نهایی داده اید نیازی به ایجاد سابقه نیست اما اگر نمره خوبی نگرفته اید باید دروس مورد نظر را ترمیم نمایید.

 

منابع و کتاب‌های دروس عمومی

اگر شما رشته نظری هستید یا بوده اید باید دروس ادبیات، عربی، دینی، زبان و سلامت بهداشت رشته خود را امتحان دهید. دروس تخصصی رشته شما تاثیری در کنکور هنر ندارند پس نمره بیست و ده تفاوتی برای شما حاصل نمی‌کنند.

اگر هنرستانی هستید یا بوده اید برای درس عربی و ادبیات باید کتاب عربی و ادبیات هنرستان در نظام 6،3،3 را امتحان دهید. برای دروس دینی، زبان انگلیسی و سلامت بهداشت باید کتاب‌های رشته ریاضی و یا تجربی را خوانده و امتحان شما با این رشته ها مشترک خواهد بود.

اینکه چگونه عربی هنرستان و نظری با هم رقابت می کنند عادلانه به نظر نمی‌رسد اما قوانین به این شکل اعلام شده اند. در یک کلام نمره 19 عربی هنرستان و نمره 19 عربی رشته های انسانی به یک ارزش نگاشته می شوند.

 

 

چطور دروس عمومی کنکور هنر را عالی پیش ببریم؟

آکادمی پازل کلاس‌هایی برای دروس عمومی در نظر گرفته است که می‌توانید با شرکت در این کلاس‌ها خود را برای امتحانات نهایی دروس عمومی آماده کنید. دروس ادبیات، عربی و انگلیسی از سطح صفر تا سطح صد شما را برای امتحانات نهایی و یک نمره کامل آماده خواهند کرد. شرایط کلاس‌های پازل را اینجا مطالعه کنید.

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده
سعید گفت:
ببخشید برای کسی که فارغ التحصیل 1399 ریاضی بوده، اگر بخواد عربی ترمیم کنه باید چه کتابی رو بخونه؟
    مشاور گفت:
    با توجه به اینکه شما رشته ریاضی بوده اید باید کتاب عربی رشته ریاضی فیزیک رو امتحان بدید، حتی اگر بخواید کنکور هنر بدید
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش