بلاتکلیفی هنرستانی‌ها در مورد سابقه تحصیلی، تکلیف دانش‌آموزان فنی‌و‌حرفه‌ای چیست؟

طبق گزارش مسئول آموزشی آکادمی پازل در روز 16 بهمن 1401، سامانۀ سیدا برای مدیران هنرستان امکان ثبت و درخواست سابقه تحصیلی را فراهم نکرده است. طبق بخشنامه آموزش و پرورش در مورد تاثیر سوابق تحصیلی هنرستان، فارغ‌التحصیلان سال‌های 1401 و قبل که دارای سابقه تحصیلی نمی‌باشند می‌بایستی با مراجعه به آموزش و پرورش منطقه خود نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی اقدام نمایند. همچنین دانش‌آموزان نظری و هنرستانی نیازی به اقدام در مدارس دیگر یا آموزش و پرورش منطقه ندارند.

اما تا به امروز به گزارش دانش‌آموزان فنی و حرفه ای، مدیران هنرستان همچنان ابلاغیه مشخصی نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی برای دوازدهمی ها دریافت نکرده اند.

 

تکلیف هنرستانی های دوزادهم چیست؟

تمامی دانش‌آموزان هنرستانی مقطع دوازدهم می‌بایستی با مراجعه به مدیران مدرسه خودشان اعلام کنند که متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی می‌باشند و اگر مدیر هنرستان امکان درخواست سابقه تحصیلی در سامانه سیدا را ندارد می‌بایستی با مکاتبه و نامه‌نگاری این مسئله را به آموزش و پرورش منطقه اعلام نماید تا مورد بررسی قرار گیرد. در این صورت در اسرع وقت وزارتخانه نسبت به فعال کردن سامانه سیدا برای هنرستان ها اقدام خواهد نمود.

 

تا چه تاریخی وقت داریم؟

اصلا نگران نباشید، این درخواست را در اولویت قرار دهید، معمولا در شرایط این چنینی تاریخ‌ها تمدید می‌شود و داوطلبی دچار مشکل نمی‌شود اما بهتر است درخواست خود را در اسرع وقت به هنرستان خود اعلام نمایید.

 

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش